Önskar annat liv

För alla som vill veta så har jag läst ut Isfolket nr 23 nu på bara några timmar.

Ibland vill jag hellre ha levat förr i tiden, men då tänker jag att jag skulle vara gammal eller död nu, och det vill jag inte. Jag vill ha bort alla lägenheter och alla bilvägar, vill att det ska vara häst som gäller om man vill förflytta sej.
Mobiltelefoner får gärna finnas, men jag vill bo på en gård, med riktig dusch och toalett såklart !
Men stora hus istället för små äckliga lägenheter. Jag vill att det ska bo svenskar i Sverige och att man föder upp sin egen mat istället för att behandla dom som varor. Tv'n får väl också finnas, fast jag vill hellre att alla folk är ute. Alla flygplan får försvinna, alla båtar som inte är av trä får också försvinna, alla fula företag med deras gråa trista lokaler får försvinna ! Här är det små bodar som gäller ! Min drömvärld, där bara ett fåtal personer som kan räknas på typ 3 fingrar är elaka. Man går och lånar smör från närmsta granne som ligger längre bort än 5 meter.
Man ger sina hästar och kaniner friskt hö, inte nersprutat eller förstört pga avgaser.

Min förkylning skulle försvinna, jag skulle sluta hosta som jag gör. Jag kunde rida på min häst genom skogen till vattnet för att träffa min pojkvän där, ha sex vid vattnet kollande upp mot himlen istället för inomhus.
Det skulle inte finnas annat folk på flera kilometer, vart man än vänder sej här så finns folk. Överallt !
Man får ingen ensamhet ! Sen skulle det finnas vilda djur! Fler djur än människor. Man kunde se sånna djur som bara finns i djurparker nu. Massor med fåglar och vilda harar och andra djur ! Nu finns det bara kråkor, skator och flugor i det vilda.



Oj, lite konstig har jag varit idag. Jag blev nog helt tagen av böckerna.
Jag vet vad ni tänker; att jag har blivit en boktönt som hellre önskar ett liv med dom karaktärerna än livet jag lever här. Och det är väl delvis sant. Vem skulle inte vilja byta plats med Vinga tex =P
Nu ska jag börja bli lite rolig och skriva om andra saker.
Stofes farsa fyller 40 idag. Det fick mej att tänka till, dom fick ju stofe när dom var 17. Jag vill inte vara 40 årig gammal gumma när mitt barn blir 18 =/ Men tyvärr har jag paserat den åldern snart så då kan jag lika gärna vänta med barn tills jag blir tjugä!


Mat, hungern bränner i magen ! Stofe ska köpa med sej något när han kommer hem sen.
Något från Ica. Igår åt jag middag jätte sent igen, idag har jag inte ätit någonting förutom en klick Ekologisk A fil (Sen tog den slut) Lyckat !
Jag måste köpa svarta jeans och en svart tröja ! Jaghar bara köpt tröjor med färg nu för att alla säger att jag bara har svarta kläder. Men woops, nu är pengarna slut och jag har inga svarta kläder ! Den färgen jag trivs bäst i dessutom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback