Sommaren 2008

Jag kan inte vänta så länge! Min mage pirrar ju nu! Jag kan inte äta nu!
Jag längtar så jäkla mycket. Jag vill inte vara ifrån den här underbara rasen!
Och med min tur lär det ju inte ens bli några hanar i den kullen!
Ush, jag tror att jag pirrar & inte kan äta pga att jag oroar mej.
Det är så lång tid dit, och sen om det inte ens kommer några hanar får jag vänta kanske ett halvår eller ett helt år till!
Jag kan kanske vänta några månader extra, har jag väntat på hund sen jag var typ 8 - så kan jag väl vänta några månader extra.
Men ändå! Och sen så är det ett helt år nu ! Jag blir ju galen.
Men jag måste ta studenten först. Det har jag lovat mej själv. För jag tänker inte sitta där utan någon utbildning och låta min hund äta Ica-foder! Så är det bara. Min hund ska kunna få det fodret som den behöver!
Och lilla Zeke då! jag hoppas att det inte betyder slutet på våra somrar!
Jag hoppas att jag verkligen lyckas uppfostra min hund till en icke-hanilsken.
Den ska få växa upp STOR del med Zeke. Om inte annat får jag väl åka & bo hos Lina under första delen av valpens liv =P
Hon blir säkert glad.
Jag är faktist glad att det är ett helt år kvar. Ett helt år åt att planera & fundera. Ifall att något skulle dyka upp som gör att det blir ändrade planer. Vilket jag tvivlar på.
Har jag väl skaffat valpen tänker jag aldrig göra mej av med den!
Jag och stofe har redan snackat om hur det blir om vi MOT FÖRMODAN gör slut.
Då ska jag ta den. Den ska stå på mej och det är jag som ska ha den hos mej.
MEN självklart tänker jag absolut inte neka honom att träffa hunden. Om inte för Stofes så för hundens skull.
Men vi har hållt ihop så länge nu och vi älskar varandra mer & mer för varje dag som går så jag tvivlar på att det ska ta slut.
Folk brukar säga att efter 2 år så vet man om det kommer bli ett långvarigt förhållande.
Och i vårat fall då vi bara utvecklas tillsammans mer & mer och har bott med varandra i 2 år så har vi nog ganska stora odds :)

Jag älskar iallafall rasen Dogo Canario
Det känns så skönt att sökandet efter den perfekta rasen är slut.
Skenet kan bedra, men den här gången tror jag faktist inte att det kommer dyka upp något negativt.
Förut har det ju varit det här med uppfödare,
men jag har träffat uppfödarna och jag tycker så jäkla mycket om dom!
Dom är så trevliga och verkar vara så äkta så den här gången kommer det nog inte gå fel.
Det kan ju hända att det blir en ointressant kombination.
men jag håller tummarna för att det blir bra.
Inget får gå fel den här gången!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback