TMG mBlox

Vill bara varna er som har abbonemang att kolla era fakturor! Jag fick hem en faktura specifikation ifredas och fick reda på att jag har suttit och betalat 120 :- / månad till nåt jäkla skit som skickar frågor!
Jäkligt kul! Sen när man pratar med dom i telefonen så slänger dom bara på!
Hade inte jag fått en faktura specifikation hade jag aldrig fått reda på att jag betalar dom!
Jag är något aggro nu! Jag ska defenitivt gå vidare med det här!

Enligt dom är det mitt ansvar att kolla min faktura hos comviq.
Och "tycker inte du att det är lite konstigt att du helt plötsligt får massa sms varje månad"
ÖH JO!
"ja, men då hade ju du bara kunnat ringa till Comviq och frågat var det kommer ifrån"

DET GJORDE JAG JU NU!
JAG HAR LIKT FÖRBANNAT MASSA JÄVLA UTGIFTER!

Vänta bara, när ni får min pappa på er! Mästerkungen i sånna här grejjer, då blir det inte roligt för er!

Kommentarer
Postat av: Marie Flodén

Hej!
Jag har precis som du fått en chock när jag fick se att min dotter har på något sätt ringt eller messat upp 956 kr. När jag kollar med bolaget har pengarna gått har dessa gått till Mblox men min dotter som är 12 år har ingen aning om hur detta har gått till. Hur gjorde ni för att komma till rätta med detta? Hoppas verkligen på svar!!
Hälsningar Marie Flodén

2008-03-27 @ 17:18:00
Postat av: SVAR

Hej! Jag svarar gärna på ditt inlägg, men jag vet inte hur eftersom du inte lämnat någon bloggadress eller mailadress!

2008-03-28 @ 14:04:55
Postat av: Schwen

Hej! Du är inte ensam om detta. Dessa "företag" med ett otal olika namn har tillskansat sig miljontals kronor på sina "tävlingar", och uppenbarligen kan vem som helst jävlas med vem som helst genom att anmäla någon annans telefonnummer. För att få in så mycket pengar som möjligt, så skickar de ut mail till höger och vänster som man anses ha svarar ja på, om man inte avbeställer tjänsten. M.a.o. så accepterar man tjänsten genom att inte svara... Detta förfarande är givetvis olagligt, och det sedan många år tillbaka. Tag kontakt med kommunens utredare av Internetbedrägerier, så kan Du få hjälp. Är vi tillräckligt många som anmäler detta, så kommer det snart att bli ändring. Tyvärr är TELE2/Comviq kraftigt insyltade i detta, men de förnekar bestämt att de bidragit till att förmedla Dina pengar till dessa nutidens hästskojare. Tyvärr har på senare tid även Telia anammat samma koncept, varför det finns anledning att tro att detta bara är början på framtidens pålagor. Att få fram en adress till dessa tjuvar och banditer är omöjligt, för moderbolagen finns utomlands i bl.a. Holland och England, och de är världsomspännande. Den dagen en adress i Sverige dyker upp så hoppas jag att någon spränger deras lokaler i luften.

2008-04-01 @ 15:15:26

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback