Min dröm


Någon som kan tyda drömmar?




Jag måste bara berätta vad jag drömde idag efter det att Stofe åkt till jobbet, jag brukar ju alltid somna om när han har åkt. BTW så sov vi i lila rummet inatt! Det var 5 st brankel skrank i mitt rum igår samt 1 fet spindel som kröp på stofe när jag kom in igår kväll!

Jag drömde att jag var gravid, skulle tydligen föda inom dom närmsta timmarna. Jag låg inne på en forlossnings klinik som tydligen var en djurklinik och ett äventyrsbad på samma gång! =/
Minns att detta var en dröm =p Sådär låg jag, Stofe var självklart där, massa djur var självklart där! Också hade jag nån jävla barnmorska, från nåt tv program! Minns inte vem det var längre eller från vilket tv program men någon var det.
Det var så coolt! Jag verkligen såg & kände hur bebisen vände sej i magen! Jag skrek hela tiden och var rädd, men utnyttjade självklart allas välvilja. Ge mej ditten & datten osv..
Jag badade också. Kan försöka förklara hur omgivningarna såg ut;

Det var en stor säng/soffa/bord grej i mitten, runtom en stor kilometers lång simbassäng åt alla håll som inte hade någon botten.
Och när man ville så dök det upp en bastu till vänster
(där jag förövrigt hittade Stofe när barnet vände sej neråt i magen).
Sen var det palmer mitt i vattnet osv, och massa hundar, kaniner, kossor, katter mfl
som simmade runt i poolen.


Helt plötsligt fick jag värkar, och då låg jag poff på en sån där soffgrej fullproppad med ris, vet inte vad dom heter men den var enorm! Jag skrek efter barnmorskan och hon sa att barnet skulle komma när som helst. kl var typ 8:a på morgonen, hon räknade ut att barnet skulle komma kl 24:55. (Ja, faktist)
Jag började skrika och var rädd, men varje gång jag fick en sån där cool värk som gjorde så att hela kroppen blev till gummi för att sedan bli helt spänd så började jag skratta!
Självklart var Jenny N där med sin  *hm* sådär snabbt som bara Jenny kan.
Kollade snett på mej och sa att jag fick skylla mej själv, och att hon ville barnet skulle heta Dragona eller Dragon.
Annars skulle minsann inte hon vara med på dopet osv.
Jag var skit rädd för smärtan som skulle komma. Kroppen kändes som betong. Barnmorskan sa att jag kanske var tvungen att göra kjejsarsnitt om inte ungen kom exakt 24:55 . . 
Helt plötsligt så kom huvudet ut och jag skrek på barnmorskan, hon sa typ
- Bra! Börja klappa den på huvudet, tänk inte bara på vad du kommer gå igenom utan vad bebisen kommer gå igenom också.
Så jag började klappa bebisen, bli hysterisk. Gick runt, badade, klappade djuren osv. Klappade bebisen lite då och då medans jag gick runt och väntade på att den skulle komma ut.
Jag, Ella & Cissi tittade i tidningar efter vad barnet skulle heta osv.
Sen precis när jag las upp på den där Bordet/sängen/soffan grejjen, då det var full kalibalik och jag skrek, alla skrek och Stofes föräldrar matade mej med jordgubbar osv så tyckte jag att bebisen skrek, men det var min mobil som ringde.

Stofe väckte mej, TACK FÖR DET =) Hade inte velat vara kvar en minut till o gå igenom den där smärtan jag var så rädd för att gå igenom . . .
Lite besviken var jag, hade velat hitta ett namn och veta vilket kön, men men . . . . .

Måste lägga till att det var mer som hände och att fler personer var med.
men jag orkade inte dra upp allt!
Vet att Jenny LS läser min blogg så jag kan tillägga att du faktist satt och torkade min panna
under praktist taget hela drömmen.
Becca uppfann saker, Sussi & Jag låg på den där riskudden & pratade tjejsnack.
Ida sa hela tiden kaxiga komentarer åt mej osv.
Jossen satt tyst i ett hörn och försökte springa ifrån alla valpar som var efter henne.
Mina föräldrar var inte med vilket förvånade mej.
Malin från Gävle sa typ bara; Jadu Angelika, nu har du satt dej i rätt sist minsann. sen så skrattade hon sitt charmiga skratt såklart!
Tror jag drömde om henne bara för att hon var här igår.

Kommentarer
Postat av: mysan

haha nej lät jätte konstigt :D
du får leta efter drömmtydning på internet :p

2007-06-21 @ 12:46:24
URL: http://filin.blogg.se
Postat av: Wanillashake

Hahaha konstig dröm :P
Men jag känner mig speciell eftersom att jag satt där bredvid dig o torkade din panna under hela drömmen:P (vilket jag säkert kommer göra när du väl är gravid på riktigt oxå!). Love you.

2007-06-21 @ 20:32:36
URL: http://wanillashake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback