Presa / Dogo Canario

Jag har svårt att bestämma mej, jag älskar BB´n, men Dogo canarion har också det jag söker hos en hund. Om inte mer, vill ju hålla på lite med bruks, vi får se.

BILD LÅNAD
Hundar är livet, jag har märkt under tiden då jag haft Zeke att det kommer att bli jätte svårt att vara utan honom!
Jag får egentligen ha honom jätte ofta, men att ha hund ibland och på heltid är ju helt annorlunda! När han lämnar mej saknar jag honom, jag saknar att ha hund! Jag vill ha en egen hund.
Det är jobbigt bara; alla dessa uppfödare.
Dom raser jag är mest intresserad av är Boerboel, Cane corso, Rottweiler och min nyfunna kärlek för Presa dogo Canarios! Den rasen faller mej verkligen i smaken. Mentaliteten, utseendet osv.
En boerboel vet man ju tydligen inte med. Ju fler jag pratar med desto mer inser jag att en boerboel kan bli nästan hur som helst. Det finns ju en viss mentalitet osv som jag tycker om hos en hund. Och skaffar jag en Boerboel är risken att jag inte alls får den önskade mentaliteten.
Det är väl så med alla hundar, men jag vill på nåt sätt ha den där speciella mentaliteten!
Och enligt BB ägarna är dom flesta BB inte alls mycket för bruks.

I slutändan vet jag inte alls vad det blir för hund jag skaffar tillslut, men det blir iallafall någon med liknande mentalitet som dogo canarion. Ush. jag älskar verkligen den rasen. Är helt kär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback