Träning

Mamma & pappa ska defenitivt aldrig ha hund, Zeke gnäller lite nu såhär på kvällen.
Och dom blir helt upprörda, han har bara tråkigt! Han gör lekinviter hela tiden .  .
Idag kläckte jag ett rått ägg över hans mat, han slurpa i sej! =) Så söt min lilla gosseklump!

Anledningen till att jag ens bloggar just nu vid den här tiden
är för att Stofe kollar på någon tråkig film,
går självklart emellanåt och pussar på han ändå  :o) <3
I helgen ska vi vara helt ensamma, förhoppningsvis!
Om inte brorsan får för sej att bjuda hem ett gäng vilket han nämnde i morse!
Då blir det sitta & dunka musik med en flaska vin!
Myspys!


 



Alla som känner mej vet ju redan att jag längtar ihjäl mej efter hund,
men efter att ha kollat på Statistiken & mina komentarer
så ser jag att det även är folk som inte känner mej som läser,
och det gör mej jätte glad!
Kan även tänka mej att inte heller ni har undgått att märka att jag vill ha hund =)
För att släcka törsten så läser jag massa hund bloggar!
Och det är superkul!
Har ju Zeke, och tack vare han så vet jag att jag defenitivt kommer att träna lydnad med min framtida vovve!
Jag tränar massa lydnad med Zeke på egen hand nu,
det vi sysslar mest med är ;

o Inkallning

o Gå fint länge med ögonkontakt

o Sitt & ligg på knäppljud snabbt i omlopp
 ( Ni kanske undrar vad det är nödvändigt för, men hans totala skärpa och konsentration just när vi gör det är enorm! Fashinerande. )

Och sen massa mer som inte är värda att nämna just nu =)
Kanske någon annan gång!


Teckning av; Lina Eriksson



Kommentarer
Postat av: Wanillashake

Hoppas du o Stofe får det mysigt i helgen!

2007-06-20 @ 22:23:41
URL: http://wanillashake.blogg.se
Postat av: Shirl

Åh tack så mycket . Vad snällt sagt . Din blogg var ju nice också ! Förresten hur gammal är Zeke ? =)

2007-06-21 @ 00:51:39
URL: http://shirl.blogg.se
Postat av: Nina

tack för din kommentar!!
titta gära förbi igen =)
Ha en sån trevlig dag nu!!
å Trevlig midsommar!..

2007-06-21 @ 09:51:00
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback