Säga upp kontakt/vänskap

Jag har inget vettigt att skriva. Jag åt Mango i morse, sånna där stora med kärnor i! Coolt ^^
Jag ska städa kaninburar idag... Pussa på älsklingarna som jag saknar varje dag =)
Är hemma hos mamma & pappa nu. Sen ikväll åker jag till lägenheten och pussar på råttorna & Stofe.

Jag har tänkt på en sak.. Nu bråkar min vän med sina s.k vänner. Och det får mej att minnas vänner jag "bråkat" med. Och ingen av dom vänner jag bråkat med har jag ångrat att jag sagt upp kontakten med. För det finns ju alltid anledningar till att man säger upp kontakten. Och om man sagt upp kontakten först av en anledning, varför då gå tillbaka till den vänskapen? Vad är vänskapen värd om man en gång har sagt upp den? Om man någon gång tänkt tanken att man vill lämna den bakom sej så är den ju inte värd att stanna kvar i. För en anledning finns det ju. Det spelar ingen roll om inte båda parter förstår anledningen. En anledning finns det, så det är bara att gilla läget. Sen tycker jag att man är skyldig sin f.d vän en förklaring till varför. Och minns man den inte så är det inte mer med det! För anledningen har funnits!

Sen kanske man ändrar sej, men då kan man ifrågasätta vad man själv gjorde för fel? Hur bra vän var man om man sa upp kontakten med en vän som man sen ångrar att man släppte?
Jag ångrar inte att jag sagt upp kontakten med dom jag gjort det med. Men minnas lyckliga stunder kommer jag alltid att göra =) Men också minnas varför vänskapen tog slut, eller att den tog slut.


Kommentarer
Postat av: Jenny

bra skrivet!

2007-11-12 @ 10:45:42
URL: http://wanillashake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback