Stavfel & läslust

Jag tycker inte om att läsa bloggar där folk stavar fel. Några stavfel är okej, men när folk stavar fel på enkla ord som man bör kunna vid en speciell ålder så står jag bara inte ut! Att man kanske skriver snabbt och missar en bokstav gör inget, men när man verkligen stavar fel exakt hela tiden tycker jag att det bara blir jobbigt att skriva.

Jag stavar kanske också fel? Men jag läser heller inte min egen blogg så det är inget jag störs av eller lägger märke till =P
Sen kan folk ha dysleksi (stavning ? ;) Eller andra orsaker. Men jag kan ju inte sitta och läsa folks bloggar bara för att dom har en anledning till att stava fel!
Min pojkvän är dyslektiker, men han stavar så jäkla mycket bättre än vissa som inte har det. Sen bloggar han ju inte heller.
Fast hans små kärleksmejl blir så söta med vissa bokstavs uppehåll. Ganska charmigt och personligt =)
Jag kanske är elak, men bloggen är ju till för att jag ska skriva vad jag tänker.

Inehålet ärr jo vikktigats men hor enckelt ärr dett at lägra märcke til inehålet nar dett är so myccekt stafvel?

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback