Svampar & Protozoer

Vakna, gå ut med hund, dricka ett glas mjölk, mata hund, gå ut med hund, skola, gå ut med hund, mata hund, åka buss, gå ut med hund, dricka grönt te, blogga, dricka grönt te. Vill äta nyttig mat ikväll, är hemma hos ma & pa så det är inte helt omöjligt.

Jag var as deppad när jag kom till skolan (men jag gick ändå! =D) Sen var det 2 timmar fiskar & akvarier och jag deppade ännu mera. Tills (tro det eller ej) Adrienne förgyllde min dag!! Hurdå?
Hon frågade vad det var för söta små djur som lever i filtret i folks akvarium. Ja, det är Mikrober. Och sen frågade hon vad Mikrober är, och då sa Elin Bakterier och sen något mer som jag inte hörde riktigt, bakterier var iallafall rätt det andra var fel. Så det fattades 2. Och ingen sa något eller räckte upp handen, och det är inte vanligt på sällskapsdjurslektionen för alla brukar vara jätte ivriga, förutom jag & några till som mest sitter tysta. Och jag brukar inte vara sådär jätte motiverad till att svara på hennes frågor, men Adrienne stod och såg så orolig ut när ingen kom ihåg så jag sa lite tyst: Svampar... Och Adrienne: BRA!
Sen väntade jag, men ingen sa något så jag sa lite högre: Och Protozoer! Och Adrienne verkade bli helt chockad. Undra om jag borde visa oftare att jag kan? För lärarna verkar tro att jag inte kan någonting. Jag får skylla mej själv att jag inte räcker upp handen oftare, när jag väl gör det finns det tydligen risk för att en lärare ska få hjärtattack, och det vore ju synd, såvida det inte hade varit i början på en mattelektion. Då hade jag kallat det mer tur.
Men efter det så fick jag bättre självförtroende och blev gladare =)

Men jag blev iallafall jätte stolt =D Jag kunde svara på en fråga som ingen annan kunde svara på! Jag liksom, JAG!
Jag som trodde jag hade förlorat den egenskapen när jag gick ut 9:an


Kommentarer
Postat av: Schennut

BRA Angelika! Jag är stolt över dig ;D. Ses i skolan imorgon ^^.

2008-04-22 @ 21:58:52
Postat av: Mjauu

Yay^^ *kraaaaaam*

2008-04-24 @ 12:26:31

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback