Skansen


Bild: Guareza-apa  Foto: Magnus Rietz

Imorrn ska vi till Skansen med skolan. Hur tänkte dom egentligen? inte ens en liten vägbeskrivning kunde dom ge folk som inte vet hur man tar sej dit! Och klaga inte, jag bor inte ens stockholms län.
Jag ska inte vara där förrän vid halv 2 eller halv 3 eller när det var. Så jag har ju ett par timmar på mej att springa runt & leta som tur är.

Och varför handlar allt om pengar? Jag kunde inte gå på middagen med lärarna för jag hade inga pengar. Jag kunde inte gå på våran studentskiva för jag hade inga pengar. (och så har folk ens ork att kalla mej as tråkig, som om jag hade ett val liksom, jaja jag ville väl egentligen inte heller gå tror jag. Eller jag vet inte. Som Jennu sa: Typ once in a lifetime). Och jag kan heller inte vara med på presenten klassen har bestämt att vi ska ge Trotte & Eva. 100:- ska man bidra med. Vilka 100:-? Jag som inte ens har råd med nudlar den här månaden! (Och de hade jag velat vara med på) Så jag får inte stå med på presenten. Det förstår ju jag också. Eftersom att jag inte bidrar så är det klart jag inte ska stå med. Men förstå vad Eva & Trotte kommer tänka, "Vilken snål jävel".
Ja fast egentligen. Som M brukar säga: Vad spelar det för roll vad dom tycker?
Varför ska jag egentligen hela tiden gå runt och vara rädd för att folk ska bli arga på mej, besvikna. Vara rädd för att såra andra.  Folk sårar ju mej hela tiden, sånna är människor. Jag borde bli lite mer människa. (eller egentligen inte)...
Jag önskar jag var typ en sån som kunde såra, sen vända ryggen till och glömma vad jag gjort. Det är ju så lätt för andra. Och fan så mycket lättare det skulle vara =D

Och hur kom jag in på det här?

Bild: Lappuggla, ungfågel. Foto: Karin Bernodt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback