Timotej <3

Imorse vaknade jag av att Elli smsade mej. Jag kunde inte somna om och gick upp. När jag gick ut ifrån rummet så slog solen emot mej och doften av natur, sommar, vatten, skog, värme! Exakt som det luktade på Frejas väg <3
Jag stod kvar för att behålla känslan. Massor med bilder & minnen ifrån Frejas flöt omkring i huvet.
Finns det ett bättre sätt att vakna på?
Sen gick jag ner och släppte ut Tamlin, kokade te och gjorde i ordning en macka. Sen kollade jag på tv.



Igår åkte jag till skolan & hade prov. Det gick nog åt helvete. Sprindlar & skorpioner, lite mini gris & insekter var med också. Jag förbannar mej själv för att jag varit så slarvig med att plugga den senaste tiden. Fiskprovet gick också åt helvete, G-    
    =(
Efter skolan följde Sussi med mej hem. Jag blev glad & förvånad för när Tamlin  gjorde något dumt så skällde Sussi ut honom. Tamlin blev jätte förvånad. Och det var as bra träning! Han ska veta att han inte bestämmer över främlingar eller besökare osv. Sussi var verkligen duktig! Och det såg kul ut, lilla lilla Sussi skäller ut Tamlin som inte alls är så liten =O
Bussresan var kul för när vi skulle åka hem till mej och tillbaka till Bålsta så pekade Sussi ut elstängslena som går runt deras hus flera gånger! Står jag där jag bor så kan jag se deras by! :O :O Sussi blev helt exalterad!
Sen böt vi buss i BÅLSTA! Förstå =) Jag kan åka till Sussi genom att ta en buss i Bålsta!
Vi åkte kanske en kvart-tio minuter och sen klev vi av. Och jag vart lika exalterad som Sussi. Jag typ: Bor du HÄR?!
Ska man till henne så åker man in kanske 2 avfarter innan man svänger in till mej! Vi kan cykla till varandra!
jag trodde Cissi var den som bodde närmast mej men Sussi bor knappt en mil ifrån.  och hon bor där vi åker förbi hela tiden. Utan att vi vetat om det =) De var kul! Vi har känt varandra i 3 år, varit bra vänner, hon har bott där i 1 år och vi har inte vetat om det! Eller vetat jo, men inte att det var nära.

När vi kom dit så fick jag träffa hennes kaniner. Och jag blev super kär i Timotej! Det var kärlek vid första ögonkastet. Och jag överdriver inte. Jag gosade massa med honom medans Sussi höll i Tamlins halsband. Men Tamlin slet sej och Timmie gjorde världens skutt rakt ner på gräsmattan. Så det såg typ ut såhär:
Tamlin jagade Timmie, Sussi jagade Timmie och jag jagade Tamlin. runt på deras lilla gräsmatta.
Jag slängde mej över Tamlin och Sussi fick tillslut tag på Timotej. Men han verkade inte vara rädd. Så det gick bra. =)
Och nu har Tamlin lärt sej att man INTE jagar kaniner. Inte ens om dom inte tillhör flocken. han har ju aldrig jagat nån av mina kaniner. Jag fick se Sussis & Richards hus också. Och det var verkligen jätte fint!
Sen tog jag bussen hem.

Jag varnade Sussi att jag kommer gå & ta Timmie sen när hon ligger & sover. Nackdelen är att hon har lås på burarna så jag måste knacka på & be om nyckeln först ;)

Och på kvällen träffade jag Stofe. Vi åkte till Shell & köpte varm choklad. Som vanligt har jag brännskada på tungan dagen efter.



TIMOTEJ

Timmie

Kommentarer
Postat av: josefin

sååå sööööött!!! :D

2008-05-28 @ 15:29:24
Postat av: josefin

så söt :)

2008-05-28 @ 15:34:31

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback