Hundfoder

Det blev inte så mycke fota. Vi körde lite lydnad istället.
Jag ska plugga jätte mycket körkort idag!
När Tamlin kastrerades slutade jag med Working & Endurance fodret och gick över på vanliga Large fodret för att han inte skulle bli överviktig.
Och det märks så tydligt hur mycket sämre det fodret funkar på Tamlin.
Han får jätte dålig päls, fiser hela tiden, skiter jätte mycke & har redan börjat magra.
Nu har jag bara 1 säck kvar, sen får jag gratis säcken.
Efter det börjar jag med Orijen! Äntligen!
Har ju väntat på att gå över till det fodret ett tag nu. Jag vill ju promt ha gratis säcken ;o)
Jag funderar på att köra Orijen + lite Bravo frysfoder ibland för att variera lite.
Blir så tråkigt om han hela tiden ska äta torrfoder.
En bra grej med Orijen är ju att den går att köpa i 20 kg för oss vanliga hundägare, dom flesta andra märkena har ju bara det erbjudantet till uppfödare. Det är perfekt för oss med stora vovvar! En 15 kg säck räcker ju annars bara i 1 månad och det blir svindyrt i längden även med dom här gratis säckarna.
Med Orijen blir det ett väldigt mycke bättre kg pris och det innehåller inte en massa blaj!
Vissa tycker att det ska vara mycke spannmål i fodret men jag tycker att det ska innehålla mycket kött.
Så olika det där.
Och nämn något foder som har 70-75% riktigt kött, kyckling & fisk om inte Orijen?
Dom andra bra fodrena ligger mellan 15-30%. Dom sämre fodrena har runt 4%.
Men mja.. Vi får se =)
Så jag räknade ut det där, vad jag skulle tjäna mest på att köpa.
En 20 kg Orijen säck kostar 899:-. Eukanubas Vanliga hundfoder ligger på 569:- för 15 kg. Sen har vi ju specialfodrena som ligger på 599:- 15 kg. Det billigaste är att köpa Orijen 20 kg.
Räknade också ut om Bravo skulle vara billigare än Orijen. men det är ju inte det heller.

ooooo

ghdfhdf

Tamlin in Action!
ng

aaaaw <3 Valp =)
gdhfg

vbvbnb

hghfgh

vbnvnv

bbcb

gnvnv

nvbnvn

gvgnc

nvbnvb

nhvbn

dgbgdh

Tamlin väger 50 kg nu =S Jag undrar vart det här ska sluta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback