Pälsanvändare

Jag hatar att folk börjar använda äkta päls igen.
Jag hatar, hatar, hatar det. Och jag HATAR ER som gör det!
Ett av mina nyårslöften är att jag ska sluta ha någonting (undantag för negativ relation) med sånna att göra.
Yepp, det kan bli tufft. För jag har väl antagligen någon i min vänskara som använder päls.
Men jag anser att djurplågeri är så mycket viktigare att få bort än att ha kvar vänner som går emot allt det jag står för.
För använder ni päls så har vi ändå antagligen inte så mycket gemensamt, långt ifrån samma prioriteringar osv.
Och kan jag bara få en enstaka vän att sluta använda päls pga att jag betyder mer än den lilla sketna jackan så har det varit värt att förlora alla andra vänner som bestämmer sej för att fortsätta använda päls.
(dock hoppas jag att det inte är många jag känner som använder päls.)

Och ja, jag har skinnkoppel till min hund och nej jag har inte skinn på mina skor eller några andra kläder heller.
Vad gäller skinnkopplet så finns ju alternativet att inte ha skinn. Dock är det ju taget ifrån ett djur som avlivats innan!
Och jag ser inget fel i att ta vara på allt när ett djur går till slakt. För på det sättet slipper ju ännu flera djur slaktas.
Däremot så flår dom djuren levande för att göra folks söta jackor, mattor, skor osv.
Och så är inte fallet när det kommer till skinnkoppel.
Dock ska jag köpa ett icke-skinn nästa gång.
Så nu var det avklarat.

Iallafall, ni som använder päls kan ju ta en titt på den här filmen.
Och ni andra som inte har något emot att folk använder päls kan också göra det.
Men resten kan ju skonas. Jag klarade inte av att se hela.

Tjejen är ju rätt snygg dock..



Kommentarer
Postat av: Cissi

trent<3

2009-01-08 @ 17:46:14

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback