Måsten

Idag har jag massor att göra. Jag har knappt varit ledig och det har resulterat i att jag inte har några rena kläder, stökigt rum, huset är inte dammsuget, akvariet inte städat, Bazzos lilla våning inte städad, Tamlin understimulerad, jag trött & ovårdad osv osv osv...

Jag har hunnit städa akvariet. Jag ska tvätta & dammsuga snart.
Sen ska jag ta en långpromenad med Tamlin.
Varför jag sitter här nu vet jag inte. Jag drar ju bara ut på allting.
Jag har världens mensverk.. Eller okej, jag ska inte klaga, jag har bara lite ont i magen & höfterna.
Men det är världens mensverk om jag jämnför med vad jag brukar ha! *tycka synd om*
Igår var jag hos Cissi & fick en stund av kärlek med dom bästa <3
Penny har tatuerat sej, så det var kul att se den. Becca hade Nima med sej & jag fick träffa Cissis bebisar!
Som sket & pissade på mej fler gr än vad jag kan räkna på min ena hand... Kärlek vid första intrycket dära ;o)
Vi såg Den andra systern Boleyn & drack te. Myyys.

När jag kom hem gjorde jag i ordning en kopp te & satte igång "The virgin suicides".
Den var ungefär som jag mindes den. Vacker & skrämmande berättelse. Uha, tänk att vara så isolerad =(
Jag tänkte ta en dag & läsa massor också. Jag har en hel del böcker jag behöver läsa.
Och jag har fått tillbaka min läslust ^-^
Skrivlusten är dock fortfarande spårlöst borta.
Jag har blivit helt filmgalen!!!
Jag bara måste köpa "en vampyrs bekännelse". Jag såg den senast för en vecka sen. Somnade dock, var så trött.
Har sett den flera gånger när jag var mindre. Jag bara MÅSTE ha den.
Jag tror att det är den rollen som Kirsten Dunst varit bäst i. Så söt, så vacker, så oskyldigt skyldig hela tiden!
Måste, måste, måste, måste ha den! Det är ett måste! Must have! A big must have..
Sen måste jag ha Ghost whisperer, båda säsongerna! Jag har bara hittat dom på ett enda ställe.. I never tell..

Jag vet inte riktigt vart jag står i den här pengafrågan. Ena sidan av mej anser att det är bra att lägga undan 1000 kr/ månaden till framtiden. Medans andra sidan av mej vill leva nu! Vill jag har något så köper jag det.
Det är bra att spara, men vad är det jag ska köpa sen som är viktigare än det jag köper just nu för det liv jag lever nu?
En bil är kanske viktig sen, någon möbel och så. Men det är viktigt nu att jag på den lilla fritid jag har gör sånt jag tycker om att göra.


Kommentarer
Postat av: Lina

Kan ju va bra å ha lite pengar undansparade ifall nånting händer å du verkligen behöver pengar till de.. nån räkning eller vad som helst. :P spara så du har nån tusenlapp på kontot iaf :) alltid bra å ha.. hihi

2009-03-10 @ 12:23:24
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: Angelika

Jo, jag har lite pengar undansparade ifall något skulle hända med djuren. Men förutom det har jag inte det. Kanske borde ha ett "flytta hemifrån" konto eller så.

2009-03-10 @ 12:25:22

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback