Fredag

Var hos veterinären igår med Tamlin.
Han ska opereras på onsdag. Jag älskar min hund så jävla mycket, men jag oroar mig inte än över den här lilla operationen som jag kanske i vanliga fall skulle ha gjort. Höll ju på att gå sönder av oro när han skulle kastreras.
Med tanke på vad som händer hos mina älskade i Gävle så känns det här lika lugnt som en vanlig frukost med te och flingor. Han är väldigt tålig, så jag oroar mig inte för att han kommer ha ont.
Är mer orolig över hur han kommer må psykiskt dom här 2 veckorna han ska ha tratt.
Och första veckan måste han ta det lungt.. När han blir understimulerad så blir han en förjävlig orkan.
Försök säga till en orkan att ta det lugnt.
Han var så söt hos veterinären. Det första han gör när vi kommer in i rummet är att skutta upp på undersökningsbordet! [Självmant] Där sätter han sig och ser förväntansfull ut.
Tänk om man skulle ha lika lätt för att gå till tandläkaren som han har att gå till veterinären.
Veterinären fnissar chockat och kliar honom lite varpå hon besvaras med en stor kyss över hela ansiktet.
Hon uppskattade inte det så mycket eftersom att hennes glasögon blev nerdregglade.

Ringde försäkringsbolaget också. Dom nya sämre villkoren börjar inte gälla förrän i Januari, så jag har tur på den ekonomiska fronten att han fick det här nu, och inte efter nyår.
Det är så jävla sjukt, att man ska betala mer än vad man hittils har gjort och få mycket mindre för pengarna.
Spy på Agrias trappuppgång är vad jag skulle vilja göra just nu.

Det var en skön & lugn ute kväll igår. Lagom dricka, goda drinkar, as trevligt folk.
Träffade både gamla & ganska nya vänner.
Roligast var väl när Musen & renen fick för sig att inta dansgolvet :P Så jävla sköna.
Trots att jag var trött så hade jag as kul igår. Kom hem senare än vad jag trodde men tidigare än vad jag brukar.

Nu ska jag iväg & jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback