Fredagen den 13

Otursdag? Inte den här gången :)

Jag började dagen med att ringa till min älskade Farmor.
Sen fick jag för mig att jag skulle cykla med Tamlin till jobbet.
Tyvärr är jag dum och använder aldrig hjälm när jag cyklar. Men idag ville jag det eftersom att:

1. Det kan vara halt ute
2. Min hund är hur stark som helst
3. Det är fredagen den 13

Jag hittade inte hjälmen men jag cyklade med honom ändå och det gick as bra.
En jätte bra dag på jobbet! Jag älskar verkligen mitt jobb.
Efter jobbet åt jag & Titti på kinarestaurangen. Det var hur mysigt som helst.

En helt perfekt fredag mao.
Jag har känt hela dagen att jag bara vill vara hemma och ta det lugnt idag trots andra erbjudanden.
Att äta middag med Titti var en bra början på en perfekt "ta det lugnt"-fredag.

Jag har börjat planera inför December :)
Våra kunder kommer inte att bli besvikna. Det kommer hända en del på butiks-fronten.
Just nu är jag otroligt engagerad i mitt jobb. I det mesta över huvudtaget.
Jag kan om jag vill, och jag gör det jag kan väldigt bra måste jag säga ;)
Full av självförtroende idag =)

Tamlin har fått någon köttgrejja på ena tassen. Ringde veterinären i väsby imorse. Fick en tid på tisdag men jag valde att avboka den senare idag så jag pratade med veterinären i Bålsta. Dit kan jag ta mig liksom. Dom hade många tider kvar nästa vecka så jag valde att vänta till måndag och se om det blivit bättre. Förmodligen är det bara ett sår han fått efter igårkväll då hundarna lekte i skogen som sen svullnat upp och blivit vätskefyllt.
Jag blev ju så orolig först för det såg ut som något liknande som brorsans förra hund Zeke hade på örat. Då var det en tumör eller nåt sånt. Men en tumör är ju inte blodfylld. Och sen har ju Tamlin haft en godartad tumör mellan skulderbladen som dom brände bort tidigare. Fast den såg ju inte ut såhär. Så jag har lugnat ner mig nu. Var bara så orolig imorse när jag först upptäckte den. Ba: "Tamlin har en äcklig köttbulle på ena tån!"


Igårkväll när jag & Gabriella var ute med hundarna så gick vi i skogen.
Helt plötsligt kommer Tamlin springande med någonting stort.
Jag: Det är nog bara en pinne.
Gabriella: Nej, det är något annat. Den sladdrar ju!
Så tog vi lampan på telefonen & lyste. Då höll han i ett stort bakben som tillhört ett rådjur!
Den måste ha blivit tagen natten innan för den var helt färsk.
Det fanns kött, blod & päls kvar på vissa ställen.
Var orolig först att det skulle vara maskar eller annat äckligt på den, men vi kollade igenom den ganska noga så Tamlin klarar sig nog. Finns ju att köpa sånna där ben i affärerna. Vi gick fort därifrån iaf, det var ju ganska äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback