Elpianon <3

Har sparat till en keyboard eller ett elpiano ett tag nu.
Blir det här mitt nya uppmärksamhets offer?



Eller blir det kanske den här?


Samma som ovan fast utan ställning:


Skillnaden på den översta och den understa är att den översta inte har lika många trix grejjer som den understa.
Båda har piano tangenter <3 <3 Inte sånna där äckliga keyboard tangenter man får krupp på.
Å andra sidan vet jag inte om jag behöver så många valmöjligheter som den understa erbjuder.
För jag vill ju i första hand ha något pianosound liknande. Och det håller båda upp till.
Ingen av dom är djupa så dom får lätt plats under mitt fönster :D
Stefan ska gå med mig till musikaffären nu i veckan nångång.
Han ska också få känna & klämma. Tråkigt nog har dom inte den understa hemma, så det blir bara klämmande på den översta samt på en hel del Yamaha modeller.
Stefan är ju mer för yamaha, men när jag jämnförde ljuden så tycker jag faktist att det här märket har bättre tonarter på sina. Yamahas når inte riktigt upp, låter lite som att den fastnar halvvägs upp liksom.

Sen har vi px-330 som jag är helt totalt förälskad i. Men jag får inse mina begränsningar, jag är inte rik tyvärr.
Skulle jag köpa px-330 så går en hel lön åt att bara köpa elpiano och jag vill på kryssning & pierca mig. Sen ska jag förhoppningsvis ha lite spar pengar kvar efter den här :)
Så jag har råd med saker när jag flyttar sen.
Fast om jag tänker såhär, det här är ju en Flytta hemifrån möbel så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag gjort fel val.. *intala sig själv & intala Annika*


px-330 utan ställning:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback