Vänskap

Nu tänker jag dela med mig av någonting väldigt privat.
Nämligen mina tankar & känslor om sånt som jag inte vanligtvis brukar skriva om här.


Sitter här med en kopp te & funderar på samma saker som jag har funderat på den senaste veckan.
Vänskap
Det är när man mår som sämst som vänskap sätts på prov.
Det är alltså då man får det svart på vitt vad som är i grunden en s.k "äkta" vänskap.
Det är när man mår som sämst som vännerna borde finnas för en trots att man är tråkig, irriterad, jobbig osv.
Riktiga vänner som älskar en finns där även under dom mindre bra perioderna.
Mindre riktiga vänner försvinner. Ibland kommer dom tillbaka, oftast kommer dom tillbaka när man börjar må bättre igen.
Och jag kan avslöja nu att jag inte ser skymten av dom vänner som jag trodde stod mig närmast under dom här senaste månaderna.
Däremot har jag upptäckt att vänner som "legat på hyllan" dom senaste åren finns här för mig nu.
Och det är tamigfan helt jävla otroligt.

Enligt mig så värderas inte vänskapen särsilt högt om vännerna sticker pga någonting man sagt eller gjort på fyllan.
Visst ska man kunna kontrollera sig även när man dricker och man är fortfarande ansvarig för allt man gör när man är full.
Men ALLA som någon gång har druckit VET att man blir en helt annan person när alkohol är inblandat.
Speciellt när man inte har någon koll på vad det är man dricker.
Och som Sanna sa: "Det är lugnt, liksom jag känner dig. Jag vet att du inte är sån här egentligen. Jag menar det är första gången jag har sett dej såhär jävla aspackad."

Hon finns där för dig när du är glad,
hon finns där för dig när du är ledsen.
Hon delar alla dina lyckliga stunder utan svartsjuka,
hon delar dina olyckligaste stunder utan att sucka.
Hon glädjer sig åt din framgång,
hon stöttar dig när det går utför.
Hon förlåter när du har gjort bort dig.

Jag ville bara få det här nerskrivet. För det är det här jag går & tänker på nu för tiden.

Det slog liksom ingen av mina närmsta vänner varför jag drack mig sådär as full förra lördagen.
Ni bara antog att jag ville vara as jobbig & dryg?

Kommentarer
Postat av: Cissi

Nu var jag inte med förra lördagen, men att tro att någon överhuvudtaget dricker sig asfull för att vara jobbig känns ganska bisarrt. Jag har svårt att tänka mig att du skulle göra något sånt. Hmmm... vet inte riktigt mer vad jag ska skriva =/ Jag vet att du har det svårt just nu och det känns liksom som om... ja, jag vet inte. Typ som att jag inte vet jag ska säga. Men jag tänker på dig iaf, även dom dagar vi inte pratar.

2009-10-05 @ 06:35:48

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback