What?

Hur kan man behöva stanna på sjukhus i 3 veckor om man opererat bort 2 tår men bara i några dagar om man opererar bort ett helt ben?!
Är det bara jag som inte ser något logiskt i det?
Vill dom bara bli av med folk fortare? Alltså jag lovar att om hon får en infektion elller om någonting försämras pga att hon skickades hem tidigare än vad som behövdes så kommer jag att ägna stor del av min tid till att göra någonting åt vården. Jag vet att fler behöver plats och att det kanske brister i sjukhusets resurser någonstanns.
Men jag tycker fortfarande att det är helt fucked up att hon får åka hem såhär tätt inpå operationen.
Missförstå mej inte, jag vill att hon ska komma hem! Hon har det ju mycket bättre hemma. Men jag vill inte att någonting ska gå snett.
Kanske litar jag inte på vården så mycket som jag skulle vilja..
Jag hoppas att det bara är jag som är överdrivet misstänksam och att det inte ligger någonting i min magkänsla..
Jag litar inte på sjukhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback