Books <3

Jag beställde en bok, en orginal bok på engelska, och trodde att jag skulle ha svårt att komma in i handlingen.
Minns att när jag gick i 8:an och 9:an så tykte jag det var as jobbigt att läsa böcker på engelska.
Men det har visat sig att jag älskar det! Jag förstår det lika bra som svenska, det är vissa ord som jag inte förstår exakt men jag förstår ju innebörden när jag läser hela meningen. (Så är det ju förvisso i svenska böcker också). Och engelska språket är mycket finare vilket gör att själva handlingen och konversationerna blir vackrare i engelska böcker.
Det här ska jag fortsätta med! Hur många böcker har inte dom Svenska översättarna förstört och gjort om liksom?!

Och btw så beställer jag alltid härifrån: (förutom en gång då jag gjorde misstaget att beställa ifrån bokus.. Men man lär så länge man lever)
www.adlibris.com




  • Jag har alltid fått jätte fina böcker! Utan minsta skada på.
  • Det är fraktfritt. F.r.a.k.t.f.r.i.t.t.!.!
  • Dom har ett väldigt stort urval av böcker. Tillochmed sånna här skumma böcker som jag tycker om.
  • Böckerna är Billiga!
  • Det är lätt att söka & hitta.
  • Hela hemsidan är förövrigt jätte lätt. Så tillochmed våra gamla far & mor föräldrar skulle kunna beställa därifrån.

Visst tycker jag också om att gå runt i bok butiker & känna & klämma på olika böcker, läsa på baksidan osv.
Men det här är så mycket billigare! Säg att en bok kostar mellan 60 & 70 kr i butik. Då ligger dom nästan alltid på 39:- på adlibris. Kostar en bok 175:- i butik ligger dom nästan alltid under 89:- på adlibris. Och jag kan inte nämna ordet fraktfritt tillräckligt många gr.
Nu tittar jag efter böcker i butikerna för att sen sätta mig framför datorn och beställa.
Man kan också oftast välja om man vill ha pocket, häftad eller inbunden bok. (Förklaringen på vad dessa innebär finns också på hemsidan).

Det här börjar ju likna värsta reklam inlägget, men jag vill bara att ni inte ska gå miste om det här, eftersom att jag vet att några av dom som läser min blogg även gillar att läsa böcker!


Kommentarer
Postat av: josefin

jag kan inte köpa där :( ....Jag är inte arton :P

2010-04-05 @ 09:27:51
Postat av: Angelika

Jag visste inte att man behövde vara 18.. :( Du kan köpa genom mig om du vill =) Säg vilka böcker du vill ha så får du hämta dom här tillsammans med fakturan ^,^

2010-04-05 @ 10:49:50

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback