Jag ser det snöar..

Jag hörde nyss på nyheterna att det varit en jordbävning i södra kalifornien. 
Det är där min pojkvän är nu! Slängde iväg ett sms och hoppas på att han svarar fort.
Det är ju natt där nu så han ligger förmodligen  & sover. Dom sa att inga större olyckor har skett. Jag får lugna mig med det. 

Igår var det vår och idag är det vinter.. Fyfan vilket uruselt väder! Jag som skulle cykla till jobbet idag.
Egentligen jobbar jag inte förrän imorrn men jag har ju inte jobbat sen i torsdags så det har förmodligen hänt jätte mycket sen dess. Så vi har en helt del att prata om. 

Låg hela morgonen & läste massor. Håller på med en as bra bok nu. Kände flera gr att nu är det dags att lägga ner boken & börja dagen. Men när jag väl gjorde det sen & drog upp persiennerna så ser jag vilket kasst väder det är ute.
Egentligen är det väl inte sådär jätte dåligt väder, lite små snöigt & så. Men för att vara vår så är det rena stormen. 
Det var tur att jag tog vara på dom dagarna våren behagade besöka oss iallafall. <
Det visade sig att jag fortfarande har pengar som jag får göra mig av med ifrån min förra lön, så nu åker hela den här lönen in på sparkontot! Fyfan vad bra det känns. yes yes yes

Sparkonto för att:
  • Ifall det händer någonting med djuren vill jag inte stå där som ett fån sen & krypa till mamsen & pappsen.
  • När jag flyttar hemifrån vill jag kunna köpa en del möbler. För vem fan vill sitta & käka middag på flyttkartonger en hel månad?
  • Jag vill någon gång kunna resa med min älskade kusin, och någon gång kunna resa med min älskade pojkvän.
  • Känslan av att ha pengar är väldigt skön. Att kunna unna sig någonting och ändå känna sig trygg över att ha pengar ifall något skulle skita sig är väldigt skönt.


Det är ganska typiskt. När jag gick gymnasiet hade jag inte intresse av att åka utomlands. Och då hade jag chansen att åka vart som helst och jobba med djur i 5 veckor och få en del av resan betald. 
Nu börjar jag bli intresserad av att resa och då sitter jag här med en enmanshund och måste betala resan helt själv =P 
Jag vet bättre än att ångra mitt beslut för jag vet också att jag aldrig hade kunnat åka utomlands då pga ett väldigt opålitligt förhållande som jag lät mig kontrolleras av. 

Fick svar av min pojkvän nyss. För att citera: "Jag kände det :) Det var rätt cool". 
Ingen fara med honom alltså..

Kommentarer
Postat av: Natalie

det är nice med sparade pengar. lite trygghet ger det.

Japp detär den filmen hon låtsas vara gravid i, blev ganska chockad när man verkligen trodde hon var gravve med hans psykopat barn :S

2010-04-05 @ 11:11:20
URL: http://fau.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback