The most wanted job

I helgen & nästa vecka blir det jätte mycket jobb. Jag undrar hur jag ska orka för vi har både arbetstränande & praktikanter hos oss nu. Det blir så mycket människor som bara går & hänger. Tillslut finns det nästan ingenting att göra och det brukar sluta med att praktikanterna får gå tidigare. Sen har vi en praktikant just nu som känner tjejen som jobbade i djuraffären innan mig. Praktikanten har tydligen slängt ur sig det här till den här tjejen:
"Angelika kommer snart att sluta jobba i djuraffären, för jag ska ta hennes plats!"
Jag vet inte hur jag ska reagera. Är så jävla van vid att folk håller på såhär nu. Jag blir lika chockad varje gång dock, att dom ens orkar hålla på. Liksom vad är det för människor?! Jag har tydligen ett väldigt eftertraktat jobb. 
Trodde hon verkligen att vi inte skulle få reda på hennes avsikter om hon berättar det för den här tjejen som även är en vän till mig. Känns ju verkligen som att vi kommer ha en bra stämning på jobbet dom närmsta 3 veckorna..... 
Jag kommer inte att låta henne veta att jag vet vad hon har sagt. Jag kommer behandla henne som vilken praktikant som helst, men det är ju inte sådär jätte kul när jag vet att hon är ute efter mitt jobb. Fast lite humoristiskt är det. Hur kan hon tro att hon ens är ett alternativ? Hon har inte ens gått ut sin djurutbildning, jag har ett och ett halvt års erfarenhet av det här jobbet samt utbildning sen år tillbaka + erfarenhet sen tidigare. Hon röker också vilket är ett Big No No för min chef. Sen undrar jag hur hon ska kunna hålla på i akvarier & bära stora säckar med sina 3 meter långa lösnaglar med nagelsmycken som hänger 1 cm ifrån nageln? 3 väldigt intressanta veckor kommer det bli. 

to be continued



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback