....

I helgen blev min brorsas kompis mördad, här i Bålsta. Min trygga uppväxtort. 
Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om det för det finns inga ord som kan beskriva det hemska som hände. 
Det är hemskt hur mördaren om några år kan flytta och starta ett nytt liv någon annanstans men C´s liv är avslutat för all framtid. Jag tänker på C´s familj och jag tänker på D´s familj. Hur D & hans pappa dagarna innan gick vakt på båtklubben där min pappa är hamnkapten. Hur människors liv kan förändras på bara några få sekunder.
Att polisen tog 2 timmar på sig från det att C ringer och säger att han är mordhotad till de att dom faktist är framme på plats. Hur det kan sluta på det här sättet mellan 2 vänner. Och hur polisen suger! Hade dom varit snabbare hade C kunnat leva idag. Men det gör han inte. Pga en nära vän och pga polisen. 

Vakna upp Sverige för fan! När ska polisen och sjukvården fatta att det handlar om liv och död? 
Det var bara några månader sen min farmor kunde ha dött pga brist i sjukvården. Det är bara några dagar sen en person dog pga brist hos poliserna. 

Kommentarer
Postat av: Cissi

En tjej på HD var oxå kompis till han som vart mördad =(

Det är så sjukt sugit när sånt här händer! Vi hade en liknande händelse här där jag bor, fast när jag var 14 år. Då var det en 16 åring som mördade en 13 åring för att han hade fel frisyr... jag kände ingen av dom men det påverkar så många människor runt omkring, och speciellt dom som stod både den mördade och mördaren nära.



Inte inte kul =(

2010-08-26 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback