Sista lediga dagen

Imorse var jag ute med Tamlin på isen. Det går faktist att gå ut idag och överleva, det är bara 3-
Vi tränade. Han skötte sig jätte bra. Jag har börjat träna med godis, förr har jag alltid tyckt att det är att ta genvägar men jag är inte av samma uppfattning idag. Jag kanske får en hund som stirrar sig blind på min ficka, det kan bara framtiden avgöra. Men jag får en lydigare hund som blir mer motiverad att träna. En lyckligare hund, något fetare förmodligen. Jag har en  helt annan syn idag på vad som är viktigt och inte. Skaffar jag en hund i framtiden gör jag förmodligen inte likadant, men det är en skillnad. För Tamlin är Tamlin och väldigt.. Humm.. "Speciell". Nästa hund kan jag förmodligen uppfostra på ett helt annat sätt och där behöver inte det ena utesluta det andra, vilket det känns som att det måste bli i det här fallet. 



Jag var även ute med kaninerna i hagen. Eller ja, kaninen. Bazzo vägrade, han ville verkligen inte gå ut. Och han har blivit så tjock under vintern. Han måste verkligen motionera.
Så det blev att vara ute en stund med Cookie Dough.
Däremot blev jag så jävla förbannad på Tamlin idag. Jag skulle in och hämta klosaxen och hundjäveln smiter ut! Han hade ju sett degen genom fönstret i hallen och motivationen till att träffa henne var större än att stanna inomhus. Så han flyger ut mellan mina ben när jag ska gå ut och hoppar in i hagen. Varpå degen flyger över stängslet och sjunker en meter ner i snön, där var hon borta, tänkte jag.
Jag tar tag i Tamlin och praktist taget slänger in honom. Sen låter jag blicken glida över den vita snön, inget spår någonstanns. Var i helvete är hon?! Så ser jag helt plötsligt ett huvud sticka upp ur snön. Jag går dit och försöker sticka ner händerna till hennes kropp. Jag undrar vem som blev mest rädd, kakdegen eller jag :(
Jag släppte in henne i buren och hon verkar ta det bra. Hon slängde sej direkt på höet och tvättade sej. Men vi får se.. Det kan ta upp till 3 dygn innan en kanin kommer ur chocktillstånd. Fast hon verkar inte chockad så jag tror inte att jag behöver oroa mej.
Med Bazzo hade det gått bra, för han är ju van vid hundar. Jag vet ju inte om Cookie är det.
Tamlin hoppade ju bara in och nosade på henne och gjorde en misslyckad lekinvit. 



Hon är verkligen som en jäst deg. Men hon går väl ner under sommaren förhoppningsvis. Vintern har ju varit fruktansvärt kall.
Och en bild på Bazzo.
Skön stil ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback