En hundägares bekymmer

Imorse dammsög jag och nyss torkade jag golvet. Men vad är det för mening när man så fort ställer in moppen i tvättstugan ser fullt med stora tassavtryck över det nytorkade golvet? 
Det är skönt att ha det gjort iallafall =) 
Igår torkade jag bänkarna & allt sånt där i badrummet på ovanvåningen. 
Nu kan mamma & pappa få ha helg utan att tänka på städningen.
Om en timme ska jag börja gå till jobbet. Utan Tamlin. Vi har börjat bygga om i djuraffären =D
Jag jobbar bara några få timmar idag så Tamlin kan gott vara hemma. 

Just nu känner jag mig så fräsch! Nystädat hus, nyduschad med Vanilj/honungs tvål och fiskgratängen står i ugnen.
Igår köpte min pojkvän en ny Rally bil. I jävligt bra skick verkar det som. Senare ska han köpa en vanlig ny bil också. Han letar runt efter en Audi quattro.

Jag måste säga att trots det jobb och alla "problem" det innebär med Tamlin så älskar jag att ha hund.
Jag hoppas att jag en dag kommer kunna se tillbaka på all skit och tänka att det var värt varenda sekund.
Han har så många bra sidor. Sånt som andra hundägare har problem med har inte jag problem med. Däremot har jag ett problem som väger upp alla dom där problemen enligt min synvinkel.
Liksom jag älskar hundlivet, det är bara synd att det blev såhär. Fast jävlar vad jag lär mej mycket om hundar. Och tusen olika uppfostringsmetoder.

Såhär ska jag uppfostra min hund: 
Belöna dom bra beteendena.
Ignorera dom dåliga beroende på vad det är. Kanske prata med en nedlåtande ton.
Aldrig "trycka ner" honom. 
Välja mina bråk. Liksom är det värt en konflikt som skapar obalans i våran relation pga något patetiskt ohyfs ifrån hans sida? 
Vara k.o.n.s.e.k.v.e.n.t.!
Är han verkligen en pain in the ass och verkligen inte lyssnar på vad jag säger så "avlägsnar" jag honom ifrån det rum där vi befinner oss i. För ibland vill han ha uppmärksamhet och försöker få det på väldigt ohyfsade sätt
Han får uppmärksamhet då han enligt mig förtjänar det. 
Träna, träna, träna. 

Det här har jag kört med ett tag och jag tycker det fungerar. Jag ser resultat.
Jag har en liten känslig kolibri i en väldigt stor rottweiler blandnings kropp.

Hundgodis är seriöst en jävligt bra uppfinning. Jag var lite "emot" det förut men vafan, nää. Jag ansåg att det var fusk och liknande. Men varför krångla till det? Blir min hund bättre av det så är det en as bra metod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback