Imorrn reser päronen bort

Shit vad svårt det är att spara pengar. Jag försöker verkligen.
Visst, summan på sparkontot växer ju. Och ibland minskar den. Men den växer mer än vad den minskar.
Nu förde jag över allt som fanns kvar efter förra månadens lön förutom 1600. Klarar jag mig på 1600 en hel vecka? Det måste jag ju fan göra. På torsdag kommer lönen igen, om jag inte minns fel. Mamma & pappa åker ju utomlands imorrn, då får jag klara mig helt själv ekonomiskt.
Hur svårt kan det vara?! Jag vill ju flytta hemifrån inom en snar framtid. Och nu har jag ju ett helt hus att bo i, en kyl med litegrann i iallafall (dock inte mycket så lite lär ju fyllas på), en halvfull frys (mest fisk och stora köttsaker som jag förmodligen inte kommer kunna tillaga ändå), ett förråd fullt med toapapper, en tvättstuga full med tvättmedel & sköljmedel samt 3 flaskor diskmedel i olika dofter (eller 4 om man räknar med den som hela familjen har glömt bort som ligger inne i tvättstugan & samlar damm, upptäckte den förra veckan) och ett helt skafferi som går ifrån golv till tak full med pasta, havregryn, téer, knäckebröd, bönor, soppor, torrgrejjer mm, 3 tuber tandkräm av olika sort, stark, mild, med munskölj, utan munskölj, flour, extra whitening, osv osv osv. Dusharna är fulla med shampoo, balsam & olika tvåler.
Hur kan jag INTE klara mej?! Jag behöver säkert inte ens utnyttja en endaste krona av det som är kvar på mitt konto den närmsta veckan. Kanske behöver jag köpa ett paketmjölk, (eller 5 om älskling ska bo här också).

Shit vad jag känner mig så himla 2010 & svensk. Överklass svensk. Klarade man sig förut i en grotta enbart med hjälp av en kniv & ett skynke så ska väl jag ändå klara mej i en villa fullproppad med allt man behöver, som neandertalarna aldrig ens hade kunnat föreställa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback