Livet är skönt

Ush, jag känner mej hemsk. Jag vet inte om det beror på att jag är sjuk och inte har några krafter. Men just nu, precis nu så känner jag att jag faktist inte vill ha något heltidsjobb.
Jag trivs att jobba halvtid och sen massa extra (så iförsig så är det väl närmare en heltid än en halvitid... but still)
Jag vill kunna jobba, tjäna pengar halva veckan och sen vara hemma med hunden, läsa, pyssla hemma & träffa pojkvännen den andra halvan av veckan.  Nu blir det ju inte exakt så. För vissa veckor jobbar jag mer än en heltid. Nu pratar jag runt mej själv..
Det jag menar är att jag trivs när jag har halvtidsveckor. Jag kan ägna massa tid till Tamlin och annat samtidigt som jag har pengar. Det blir ju värre sen när jag flyttar, då behöver jag ju en heltid.
Men jag är nöjd med min situation. Liksom ett jobb som jag älskar, sen ledig tid. Såhär kommer jag aldrig bli en sån som kommer hem, somnar vid tvn och sen går & lägger mej.

Nä, nu ska jag tvätta. Jag har skutit upp det i en veckas tid typ.. Det fungerar inte längre.

Måste lägga till att den dagen jag får en defenitiv heltid så kommer jag självklart att ta den!
Jag vill ju ha en heltid egentligen. Det är ju bara idag som jag känner hur skönt det är att kunna vara hemma.
Och som jag skrev, den känslan beror nog på att jag är sjuk och utan krafter att göra någonting över huve taget.
Var ute i skogen med Tamlin och lekte, sen dog jag i soffan efter det. Det var ungefär den kraften jag hade, och den nådde jag enbart för att jag var tvungen att nå den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback