Jahaja



Tar en paus ifrån dammsugandet. Ibland har man en himla tur. Ibland har man en jävla otur men då gäller det att minnas dom gånger man har tur så att man lättare kan hantera oturen. Ibland tycker jag dock att jag har tur väldigt ofta. Kan dels bero på att jag uppskattar så lätta saker, men den här turen som jag syftar på nu det är verkligen en väldigt stor släng av tur och en ännu större dos av generositet ifrån min brorsa. Det är nämligen såhär att  vi för väldigt länge sen började prata om att jag skulle ta över en av hans gamla bilar. Så jag har ju vetat om det här ett tag nu men jag har inte velat säga något innan det var 100%-igt. Nu är den alltså för nån vecka sen betald så nu är det absolut 100% säkert.

För att uttrycka min lycka så ska jag berätta lite om den.

Ras: Bmw 525 (och nåt mer som jag inte minns).
Typ: Sedan
Årsmodell: 89 (Vi har en del gemensamt min lilla bil & jag)
Färg: Mja, den är typ silver/ljusblå/grön
Mil: 16 000
Drar: 0.8 blandad körning

Det perfektaste med den här bilen är att min pojkväns första bil var en exakt likadan fast svart och jag bara älskade den bilen. Den var skön att köra, man satt som en kung osv. Pappa: "Jamen är det inte bättre att du skaffar dig en golf?"
Jag: Istället för den här?! Man sitter as skönt i den, lätt att köra och det är inte direkt som att jag behöver åka till Uppsala varje dag för att jobba, jag går ju till mitt jobb." (syftar på hur mycket bilen drar). Pappa: "Jamen dåså! Då är det ju den här du ska ha".

Sen har ju jag köpt världens snyggaste överdrag till sätena också ifrån min pojkväns jobb :) Rosa/svarta
Ett måste om man har hund. Sen ska jag ha morsans elefanter som man sätter på nackstöden.

Wow! Jag har en bil!

Måste tillägga: Det lönar sig verkligen att ha ett sparkonto :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback