Trött...

Jag tror inte att jag har insett hur lätt Tamlin faktist är att ha & göra med. Även om Cloé är "världens lättaste hund" som alla säger, hon har skitit ner min matta 3 gr! Så skulle Tamlin aldrig göra om han inte var dålig i magen. För 3 dagar sen var hon dålig i magen efter ett grisöra, jag fick springa ut var 10:e minut från kl 9 på kvällen till halv 6 på morgonen. Det värsta var att hon varnade inte eller sa till. Hon bara vankade runt och satte sig. Nu har hon börjat med det beteendet att om hon går runt och vankar så släpper jag ut henne, varje natt! Så jag kommer aldrig riktigt till "sovstadiet" då jag ligger på helspänn och vaknar så fort jag hör hennes tassande.... Och dom gr hon sket ner min matta var hon inte ens dålig i magen! Vi hade nyss varit ute på en promenad där hon gjorde alla sina behov.
Halv 5 imorse satte jag för en grind så hon bara kunde vanka på nån kvadratmeter. DÅ kunde jag äntligen sova och hon med.. 

Det gör inte saken lättare att Tamlin fortfarande har sin strut på sig... Jag försöker vara förstående, liksom Cloé är ju inte uppfostrad och anpassad efter mig och mitt liv. Det är ju därför det skär sig. Jag har tagit hand om andras hundar förut men det var aldrig såhär. Det är kul att gå ut med båda hundarna och hon är jätte söt och snäll. Men lite uppfostran skulle inte sitta fel. En 5 åring borde åtminstonde vara rumsren. Sen kan det ju bero på att hon är "ny" här. Men efter en vecka borde man ju kunna anpassa sig lite. Och jag går ut med henne som dom gör fast ännu fler gr så det är inte det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback