120520 Flygdag i Västerås

Igår var vi på flyguppvisning i Västerås. Det var väldigt coolt för vi fick bl.a se ett flygplan som varit med i 3 mer eller mindre stora Hollywood filmer, ett av världens (om inte världens) snabbaste flygplan, 3 av världens enda flygbara vampire´s flygplan mm. vi fick se en uppvisning där 2 tjejer trallade runt på flygplanet högt uppe i luften. Det hade faktist kunnat vara ännu coolare om dom hade flygit närmare jorden så att man faktist såg att det var 2 tjejer & inte 2 små svarta prickar som lika gärna hade kunnat tagit för 2 fästingar. Vi fick se ytterligare en flyguppvisning där det var en norsk kille som siktar på att bli världsmästare i avancerad flygning. Ni vet, upp och ner, ut & in, cirklar hit & dit och hej å hå. 

Jag kom även på vad jag vill göra någon gång i mitt liv:
Hoppa fallskärm ifrån ett flygplan lång långt uppifrån. 









Det här är faktist ett hemmagjort flygplan:


Exakt det här flygplanet har Matte flygit:


Det här planet skulle faktist jag kunna tänka mig att ha, även detta har han flygit:


Det fanns hur många flygplan som helst. Vi fick även se gamla krigsflygplan och flygplan som hade helt öppet med 2 sittplatser mfl. 


Kommentarer
Postat av: Ells

Jag tänkte samma tanke idag. Jag skulle vilja hoppa fallskärm.. Förstår inte vart den tanken kom ifrån för jag är så jävla höjdrädd

2012-05-21 @ 20:28:41

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback