Lucifer

Dom flesta tror att Lucifer är ond.
Långt ifrån . . . . .

Lucifer var en av guds änglar, han tjänade gud men stod högre upp en dom andra änglarna.
När Adam skapades ville gud att alla änglarna skulle beundra honom,
Lucifer som tyckte sej vara mera mäktig än Adam vägrade!
Adam var skapad av Stoft och Lucifer av eld.
Gud ville ju att alla skulle beundra allt han skapat, och eftersom att Lucifer inte såg något smickrande i denna Guds egoism så blev han straffad.
Gud dömde honom för hans högmod & olydnad och sen störtade Lucifer ner i avgrunden.

Lucifer blev snabbt den alla skyllde alla fel &  brister på! Speciellt människorna ansåg Lucifer vara ond.
Lucifer blev till Satan och Gud blev ännu mer populär!

I själva verket så var han människans räddare.
Lucifer ville inte att Gud skulle hålla människorna fångade i Edens trädgård så han offrade sej själv!
Han blev återuppväckt tidigt efter sin död och fick som straff att tillbringa evigheten i den mörka avgrunden för att han räddade människan ur Guds grepp! Lucifer fick även vistas 1 dag var 1000 år på jorden (om jag inte minns fel)
Första gången blev han förälskad i en Kvinna. Hans straff blev mångdubbelt så smärtsamt då han nu också visste att han inte skulle få träffa sin livs största kärlek igen! När han fick återvända till Jorden skulle ju Kvinnan vara död för länge sen.

Alla Guds fördömda olyckslottade varelser plockade Lucifer upp och lät bo hos honom i avgrunden.
Avgrunden blev vackert, där hade han andra trotsande svartänglar, nattdemoner, stormdemoner, en del speciella människor som genom att få komma till Lucifer fick leva för evigt.

Alltså. Lucifer = Satan, Då är Satan = God..

När jag gick i 5:an läste jag Satans (eller Lucifers som jag föredrar att säga framför satan) dom där annat ord för Budord.
Guds 10 enligt mej är bara baserat på egoism ifrån Hans sida.
Medans Lucifers är genom goda! Han värnar om både djur & människor.
Jag vet inte om jag tror på någon Gud, men ska jag någonsin tjäna någon så blir det Lucifer!
Då slipper man vara en försluten träl. Och blir fri & älskad istället.

Men det här är ju bara vad jag tycker baserat på vad jag vet...
Ni kan ju tycka att Gud är bättre trots efter att ha läst den här undangömda sanningen!


Enligt alla så är Lucifer det vackraste som någon någonsin har sett.
Och hur kunde han inte vara det?
Han är ju en ängel!
Svartängel, med sorgens drag över sej pga sina straff.

Medans gud är en gammal vithårig Gubbe.


Kommentarer
Postat av: josefin

uhhh, och jag har ju fan precis konfimerats mig, så jag är ämnad för att tro på gud, tror jag håller på att ändra mig :S

2007-08-30 @ 19:15:44
Postat av: SVAR -> josefin

Du får enligt mej tro på vad du vill :) I slutändan tror jag nog att ingenting existerar. Jag vill att Lucifer & alla hans Djinner & svartänglar ska existera, för det är så vackert! Men existerar dom så existerar även gud och alla andra gudar inom religionen. Och det skulle vara hemskt om man tänker på hur folk behandlas pga dom.

2007-08-30 @ 19:43:39
URL: http://maliceangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Name:
Minns mej

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kladd:

Trackback